Smiltenes tehnikums dibināts 1922. gadā un ir viena no senākajām profesionālās izglītības iestādēm Latvijā. Skolā šobrīd mācās 744 audzēkņi. Tehnikumā var apgūt Latvijas un citu valstu darba tirgū vajadzīgas profesijas. Mācības pietuvinātas darba videi. Ir izglītības piedāvājumiem jauniešiem ar pamatizglītību, pieaugušajiem, audzēkņiem vidējo izglītību, kā arī ar speciālām vajadzībām. Audzēkņi sadarbībā ar vietējiem un ārzemju uzņēmumiem, kā arī, izmantojot skolas materiālo bāzi, apgūst jaunās tehnoloģijas. Gan jaunieši, gan pieaugušie augstu novērtē iespējas, ko viņiem paver profesionālā pilnveide Smiltenes tehnikuma mazo dzīvnieku veterinārajā klīnikā, piena klasē, mācību restorānā, būvniecības manēžā, ceļu būves laboratorijā, viesnīcā "Kalna ligzda" un ceļu būves mašīnu simulatoru klasē. Iegūtās zināšanas un prasmes ļauj turpināt mācības augstskolā un strādāt labi atalgotās darba vietās. Smiltenes tehnikuma audzēkņi var pilnveidot talantus dažādos sporta pulciņos, deju kolektīvā "Amatnieki", tehniskās jaunrades pulciņā, amatierteātrī "Dramis", vokāli instrumentālajā ansamblī, korī "Triole" un jaunsardzē. Smiltenes tehnikumam ir labiekārtotas dienesta viesnīcas, audzēkņi par maciņam draudzīgām cenām var paēst skolas ēdnīcā. Audzēkņi mācību laikā saņem līdz 150 eiro lielu stipendiju.
Izglītības iestādes misija:
- tehnikums - nākotnes veidotājs unikālu programmu un pakalpojumu jomās, stiprinot esošās pozīcijas.
Tehnikuma vīzija par izglītojamo – lietpratīgs izglītojamais, kurš ir ieinteresēts savā intelektuālajā, sociāli emocionālajā un fiziskajā attīstībā, ar prieku un interesi apgūst savām spējām, vajadzībām atbilstošu kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību, sociāli atbildīgi līdzdarbojas sabiedrības un tehnikuma norisēs, uzņemas iniciatīvu, ir Latvijas un tehnikuma patriots.
Unikalitāte:
- unikālas IP, kas netiek piedāvātas citviet Latvijā vai tiek piedāvātas ļoti ierobežotā apjomā, jo īpaši veterinārijā, ceļu būvē un iekļaujošā izglītībā;
- 100 gadu darbībā balstītas tradīcijas, kuras integrējam mūsdienīgos izglītības procesos, t.sk. veterinārmedicīnas izglītības programma, kuru bez pārtraukuma īstenojam jau 75 gadus (kopš 1945.gada);
- plaša infrastruktūra – gan kultūrvēsturiskais mantojums, gan mūsdienu prasībām atbilstošs tehniskais nodrošinājums un tehnoloģijas.
Stratēģiskās prioritātes:
- Izglītības programmu kvalitāte un pieejamība ikvienam - attīstīt profesionālās izglītības kompetences centra prasībām atbilstošu dažādu līmeņu un veidu kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību, kas veicinātu profesionālas, sociālas un darba tirgū konkurētspējīgas personības pilnveidi;
- Sakārtota un droša vide - paaugstināt Smiltenes tehnikuma izglītības vides kvalitāti, attīstot atbilstošu infrastruktūru, veicot izglītības satura pilnveidi un veidojot pievilcīgu estētisko vidi un paaugstinot resursu efektīvu izmantošanu;
- Mobilitāte un stratēģiskās partnerības - veicināt starptautisku, nacionālu un reģionālu sadarbību un attīstīt izglītības iespēju paplašināšanu izvirzīto mērķu sasniegšanai.
Galvenie uzdevumi mācību darbā:
- Profesionālās izglītības programmu aktualizācija atbilstoši darba vides prasībām modernā mācību vidē, stiprinot sasaisti ar darba tirgu un sadarbību ar darba devējiem (NEP, konventi);
- Uz kompetencēm balstīta mācību satura īstenošana izglītības procesā;
- Starptautiskā, nacionālā un reģionālā sadarbība un izglītības iespēju paplašināšana:
- Pedagogu radošās darbības un metodiskā darba labās prakses popularizēšana mācību un audzināšanas darbā;
- Karjeras pasākumu īstenošana un profesionālās izglītības popularizēšana.
Galvenie uzdevumi audzināšanas darbā:
- Stiprināt audzēkņu patriotismu un pilsonisko zināšanu, prasmju un vērtību apguvi un pilsonisko līdzdalību Tehnikuma, vietējās kopienas un valsts dzīvē.
- Aktualizēt audzēkņu pašpārvaldes darbību, Tehnnikuma un vietējās kopienas tradīciju kopšanu, turpināt gatavošanos Latvijas simtgadei, nodrošinot ikvienam audzēknim līdzdalības iespējas.
- Attīstīt audzēkņu pilsonisko atbildību ģimenes, tehnikuma, vietējās kopienas līmenī, veidot izpratni par valsts un sabiedrības drošību.
- Motivēt audzēkņus iesaistīties interešu izglītībā, sekmējot kultūrvēsturiekā mantojuma apgūšanu, saglabāšanu un iesaistīšanos Dziesmu un deju svētku procesā, kā arī izglītojamo individuālo kompetenču pilnveidi interešu izglītības programmās, īpaši tehniskajā jaunradē. Organizēt valsts nozīmes pasākumus kultūrizglītībā, tehniskajā jaunradē, vides interešu izglītībā.
- Īstenot 1.kursu adaptācijas pasākumus un analizēt rezultātus.